Palvelut


 

Projektinhallinta



Projektinhallinta on konsulttiyrityksen ydinprosessi. Jos se ei toimi, ei liiketoiminnalta voi odottaa hyviä tuloksia pitkässä juoksussa. Projektinhallinta on vaativa laji. Siinä tarvitaan
  • asiantuntemusta
  • kokemusta
  • tiettyjä henkilökohtaisia ominaisuuksia
  • hyviä työkaluja
Palvelumme projektihallinnan parantamisessa käsittää projektinvetäjien koulutusta ja sparrausta, joka tapahtuu yksilöllisesti käytännön projektityön ohessa. Palvelu on tarkoitettu sekä vihreille että kokeneemmille projektinvetäjille.

Sparrausprojektin päävaiheita ovat

 

  • Ohjelmointi (projektinvetäjien haastattelut, valmiuksien arviointi ja tavoitteiden asettaminen)
  • Projektin käynnistys (projektinhallinnan perusasioiden läpikäynti)
  • "Vierihoito" (käytännön projektityön seuranta, keskustelut ja välitehtävät)
  • Raportointi (kehittämisalueet, toimenpide-ehdotukset)
  • Seuranta (edistymisen arviointi 3-6 kk:n kuluttua) 

 


Laadunhallinta


Yrityksen laadunhallintajärjestelmä voi olla omaehtoinen tai sertifioitu, esim ISO 9001-järjestelmä. Laadunhallintajärjestelmälle asetetaan hyvin "maanläheisiä" tavoitteita, kuten
  • Asiakastyytyväisyyden parantaminen
  • Sähläyksen vähentäminen, eli asioiden saaminen luistamaan
  • Työtyytyväisyyden parantaminen
  • Toiminnan jatkuva parantaminen

Avustamme yritystä laadunhallintajärjestelmän luomisen ja ylläpidon eri vaiheissa, kuten 

 

  • Järjestelmän suunnittelussa ja toteutuksen ohjauksessa
  • Prosessien määrittelyssä
  • Sisäisten auditointien ohjauksessa
  • Sertifikaatin hankintaan liittyvässä auditoinnissa


Kiinteistönhallinta

 

Avustamme kiinteistönomistajia ja kiinteistöjä hallinnoivia yhteisöjä kiinteistön hankinnassa ja ylläpidossa seuraavilla palveluillamme:

Hankinta

  • Kaavoitusselvitykset
  • Rakennettavuusselvitykset
  • Liikenne- ja yhdyskuntatekniset selvitykset
  • Sopimusasiakirjojen valmistelu ja neuvonta

 

Ylläpito
  • Isännöinti
  • Kunnossapito- ja muutostöiden valvonta